VVD vraagt aandacht voor verkeersdrempels Barsbeek

Update 20 september 2018:

Het College heeft aangegeven dat er inmiddels een inventarisatie is gedaan en dat er op korte termijn een gesprek zal volgen met bewoners van de wijk.

-----------

VVD Zwartewaterland stelt vragen over de verschillende verzakte verkeersdrempels in de Barsbeek Zwartsluis. Onlangs werd de fractie benaderd door een inwoner van de Schipbeek, omdat de drempel flink zou zijn verzakt. De fractie ging daarom langs en constateerde dat er bij meerdere drempels in de Barsbeek sprake is van verzakking. Hierdoor rijden automobilisten veel harder dan de geldende 30 kilometer per uur in de Barsbeek. VVD Zwartewaterland stelt daarom de volgende vragen aan het College van B&W

• Is het college bekend met de gebrekkige drempels in de Barsbeek Zwartsluis?
  • Kan het college aangeven wat de wettelijke voorschriften zijn voor de hoogte van een verkeersdrempel?
  • Is het college bereid om de staat van de verkeersdrempels in de Barsbeek Zwartsluis te evalueren en eventueel op te hogen?
  • Is het college bereid om op korte termijn in gesprek te gaan met bewoners van de Barsbeek tot het verder veiliger maken van de relevante straten door bijvoorbeeld 30 km/u-borden of drempel-borden

Fractievoorzitter Smits: ‘’De politiek is er om problemen op te lossen. Dat proberen wij te doen, ook na de verkiezingen. Dat kunnen kleine frustraties zijn, maar ook grotere problemen.’’ We hopen dat u problemen via  mail (VVDZwartewaterland@gmail.com) en Whatsapp (06 14 04 91 07) bij ons blijft aankaarten.