Raadscolumn VVD: Tijd voor actie!

Tijd voor actie!

Tot hoe laat mogen kroegen en restaurants open zijn? Hoe vaak wordt het grasveldje in de buurt gemaaid?  Waar komen die zonnepanelen en windmolens te staan? Dit zijn een greep uit de vragen die wij afgelopen jaren van u kregen. Vragen die voor ons allemaal van belang zijn om prettig te blijven wonen in onze buurt.

Het antwoord op deze vragen is nooit een simpel ja of nee. Kroegen langer open laten is leuk voor bezoekers, maar minder leuk voor bewoners. Het maaien van het gras maakt de buurt weer netjes, maar kost ook geld. Geld wat we niet kunnen besteden aan de aanleg van een fietspad, verlaging van de jaarlijkse belasting of het stimuleren van sport binnen Zwartewaterland. Het plaatsen van windmolens en zonnepanelen is ook een actueel thema. Als VVD zijn wij nooit voorstander geweest van de plaatsing van windmolens. Wij denken dat er meer mogelijkheden zijn zoals waterstof en kernenergie om ook in de toekomst voldoende energie te kunnen leveren. En als we dan al windmolens moeten plaatsen, dan zoveel mogelijk samen met inwoners zodat zij ook kunnen profiteren van de komst van de windmolens.

Iedereen heeft wel een mening over deze onderwerpen, maar er is nog veel meer waar de gemeenteraad over beslist. Beslissingen die van invloed zijn op jouw buurt. Als VVD zoeken we altijd een balans naar wat we als inwoners zelf kunnen doen en waar de gemeente bij moet helpen. We doen dat vanuit de gedachte dat iedereen zijn of haar eigen kansen moet kunnen pakken. Mocht dat niet lukken, dan staat de gemeente klaar om jou daar verder bij te helpen.

We zien graag dat dit geluid nog meer terugkomt in de gemeenteraad. Als VVD willen we  een lokale partij zijn, dicht bij u in de buurt, maar wel met de mogelijkheid om alle kennis en kunde vanuit collega’s, in de provincie en rijk, wanneer nodig te kunnen raadplegen.

Maar onze inwoners bepalen wat er in Zwartewaterland moet gebeuren. Wil jij ook meer voor jouw buurt betekenen? Stel je dan kandidaat voor de gemeenteraad. En bepaal mede het beleid van de gemeente.

Heb je interesse of wil je meer hierover weten? Mail ons dan op fractie@vvdzwartewaterland.nl of Whatsapp ons via 06 14 04 91 07. Dan nemen wij contact met je op om te kijken hoe jij je kan inzetten voor jouw buurt en ons Zwartewaterland.

John Smits

VVD Zwartewaterland