Een dag met nieuwe ideeën, chocomel en een stroopwafel

Op zaterdag 5 februari stond de VVD Zwartewaterland in het centrum van Zwartsluis om in gesprek te gaan met inwoners van Zwartsluis over hun dorp.

Met een kop hete chocomel en een stroopwafel in de hand kwamen vele ideeën voorbij. Een aantal hiervan werden opgeschreven op het aanwezige whiteboard. Naast een groot aantal aanwezige kandidaten voor de gemeenteraad, was ook Tweede Kamerlid Thom van Campen aanwezig om vragen over de landelijke politiek te beantwoorden.

In september 2021 hield de VVD Zwartewaterland al een grootschalig bewonersonderzoek waarbij inwoners uit heel Zwartewaterland hun mening online achterlieten. Uit Zwartsluis kwamen al zeker 161 reacties met ideeën over verkeersveiligheid, stoepen en straten, groenonderhoud en parkeren. Tijdens deze zaterdag kwamen ook veel ideeën daarbij terug, waaronder een autoluwe Kerkstraat en het aanpakken van de gevaarlijke kruising bij het busstation.

Voor inwoners uit Zwartsluis die naar aanleiding hiervan ook een idee willen meegeven, kan er worden gemaild met fractie@vvdzwartewaterland.nl of via Whatsapp 06 14 04 91 07.