VVD vindt ook in Hasselt concrete ideeën van inwoners

De VVD Zwartewaterland was op zaterdag 19 februari in het centrum van Hasselt om met inwoners in gesprek te gaan over hun wens voor Hasselt. Onder het genot van het welbekende kopje chocolademelk en wat lekkers, vertelden inwoners waar zij vinden dat de lokale politiek iets aan moet doen.

Zo sprak een jong stel over de problemen die zij ervoeren voor het kopen van een huis. Met een kindje op komst eerder een noodzaak dan een wens. Een andere inwoner sprak zijn verbazing uit over het feit dat er langs de Vaartweg geen vangrails is tussen de weg en het kanaal. Een punt wat door meerdere inwoners werd voorgesteld was het bouwen voor eigen inwoners. Inwoners zien graag een mogelijkheid om eigen inwoners voorrang te geven bij het kopen van een huis.

Daarnaast werd er aandacht gevraagd voor beter gesitueerde gehandicaptenparkeerplaatsen én aandacht voor de toegankelijkheid van winkels voor mindervaliden. Er werd zelfs voorgesteld door meerdere inwoners dat wethouders en ambtenaren maar eens een dag in een rolstoel doorbrengen om te ervaren of de aanpassingen die zij voor ogen hebben, daadwerkelijk het juiste resultaat behalen.

Een koude, winderige maar vooral dankbare ochtend waarin nog vele andere ideeën zijn opgehaald. Twee weken geleden stond de VVD in Zwartsluis, volgende week staan zij op zaterdag in Genemuiden. Ook voor andere ideeën wordt inwoners opgeroepen om vooral een bericht te sturen naar fractie@vvdzwartewaterland.nl