Politiek in Zwartewaterland opent verkiezingspand in Hasselt

Op donderdag 3 maart 2022 openen politieke partijen in Hasselt een verkiezingspand waar inwoners met hun vragen over lokale politiek binnen kunnen lopen. Het pand zal om 12:45 uur geopend worden door burgemeester Bilder.

Aan de Hoogstraat 8 in Hasselt verrijst een tijdelijk verkiezingspand waarmee politieke partijen in Zwartewaterland aandacht willen geven aan de aankomende gemeenteraadsverkiezingen. Aanleiding is een gesprek wat kandidaat-raadslid Simon Tol (VVD) en pandeigenaar Henk Buit hadden over leegstand in het centrum van Hasselt en mogelijke oplossingen hiervoor.

Na dit gesprek zijn alle politieke partijen uitgenodigd om deel te nemen aan het verkiezingspand en hiermee het belang van de lokale democratie voor inwoners te benadrukken. CDA, BGZ en de VVD gaven gehoor aan deze oproep. De partijen geven aan dat lokale politiek erg belangrijk is voor inwoners en roepen inwoners op om vooral te gaan stemmen op 14, 15 of 16 maart.

Het pand is op de volgende momenten ook nog geopend voor inwoners met vragen:

-              Zaterdag 5 maart: 14:00 uur – 16:00 uur

-              Woensdag 9 maart: 14:00 uur – 16:00 uur

-              Zaterdag 12 maart: 14:00 uur – 16:00 uur

Mocht u als inwoner geen mogelijkheid hebben om langs te komen, dan kunt u de politieke partijen ook bereiken via hun eigen website of e-mail.